W 2016 r. przyjęliśmy Strategię Grupy TAURON na lata 2016-2025, w której określiliśmy wizję, zgodnie z którą jesteśmy firmą, która najlepiej w polskiej branży energetycznej odpowiada na potrzeby klientów. Efekty wdrożenia strategii w życie i zwiększenia koncentracji na klientach są już widoczne.
-
EU DMA (zapewnienie informacji)
-
418-1
-
103-1 (418)
-
103-2 (418)
-
103 -3 (418)
Świadczą o tym wyniki badań satysfakcji klientów w Badaniach Satysfakcji Klientów z 2018 r. (ocena 8,1/10). Klienci postrzegają TAURON jako firmę zorientowaną na klienta (7,7/10), dostarczającą nowoczesne i dogodne rozwiązania (7,7/10). Dodatkowo, niemal o 20% w stosunku do 2017 r. spadła liczba klientów, którzy zdecydowali się na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej.
2018 r. był kolejnym rokiem, kiedy rozwijaliśmy produkty i usługi, starając się jak najbardziej dopasować je do oczekiwań naszych klientów. Podnosiliśmy jakość obsługi oraz rozwijaliśmy nowe kanały kontaktu i kanały sprzedaży, aby wyjść naprzeciw coraz wyższym wymaganiom „zdigitalizowanych” klientów.
W ostatnich dwóch latach koncentrowaliśmy się na poznawaniu naszych klientów, problemów, z którymi borykają się w kontakcie z TAURONEM, i konsekwentnie poprawialiśmy procedury obowiązujące w firmie. Wszystko po to, by zbudować pozytywne doświadczenia naszych klientów.
Wiemy, że jest to ważny element budowania naszej przewagi konkurencyjnej, ponieważ 80% klientów twierdzi, że doświadczenie, które dostarcza firma, jest równie ważne, jak jej produkty i usługi. 57% klientów decyduje się przejść do konkurencji, jeśli ta zdoła zapewnić lepsze doświadczenia lub zachowa się zgodnie z ich oczekiwaniami (raport Salesforce z 2018 r., „Trends in Integrated Customer Experience”).
W TAURONIE realizowane są projekty w ramach programu transformacji cyfrowej „Klient 360”, obejmujące trzy perspektywy: technologii, narzędzi i organizacji. Kluczowym przedsięwzięciem jest system CRM. Świadomi nabywcy wyrażają bardzo silne oczekiwanie, by osoby reprezentujące TAURON znały nie tylko produkty i usługi znajdujące się w ofercie firmy i potrafiły dopasować je do aktualnych potrzeb klienta, ale też by dysponowały kompletem informacji o historii indywidualnego klienta. Nie jesteśmy w stanie tego osiągnąć bez spójnego systemu, zbierającego dane na temat klientów i historii ich kontaktów z TAURONEM.
Liczba klientów indywidualnych i biznesowych
-
EU3
Typ grupy sprzedaży
|
Obszar sprzedaży |
Przesył i Dystrybucja
|
Indywidualna | 5 035 829 | 31 160 |
Biznesowa (z instytucjami włącznie)
|
424 089 | 203 015 |
Suma | 5 459 918 | 234 175 |
Standardy obsługi klienta w Grupie TAURON
Porównanie wyników z ostatnich lat potwierdza skuteczność realizowanych działań rozwojowych w obszarze obsługi klienta. Przykładowo, w 2018 r. otrzymaliśmy lepszą ocenę skuteczności załatwiania spraw w Punktach Obsługi Klienta niż w poprzednim roku. Wyżej niż przed rokiem zostały ocenione także wszystkie aspekty infolinii. To bardzo istotne, ponieważ popularność tego kanału rośnie wśród klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.
[%] | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
---|---|---|---|---|---|
Klienci zadowoleni ze współpracy z firmą TAURON | 76% – klienci indywidualni
72% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 72% – klienci biznesowi |
79% – klienci indywidualni
70% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 75% – klienci biznesowi |
80% – klienci indywidualni
73% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 75% – klienci biznesowi |
80% – klienci indywidualni
71% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 77% – klienci biznesowi |
81% – klienci indywidualni
73% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 77% – klienci biznesowi |
Klienci zadowoleni z kontaktu i obsługi | 81% – klienci indywidualni
76% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 81% – klienci biznesowi |
80% – klienci indywidualni
76% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 83% – klienci biznesowi |
82% – klienci indywidualni
76% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 84% – klienci biznesowi |
79% – klienci indywidualni
69% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 83% – klienci biznesowi |
81% – klienci indywidualni
70% – klienci MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) 83% – klienci biznesowi |
2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Indeks satysfakcji |
71 | 73 | 73 | 76 | 79 | 80 | 80 | 81 |
Indeks lojalności | 73 | 77 | 77 | 83 | 84 | 86 | 85 | 81 |
Dobre wyniki motywują nas do dalszego działania. Dziś wiemy, w czym – z punktu widzenia naszych klientów – jesteśmy dobrzy i gdzie powinniśmy się poprawić. Obszary, które wymagają usprawnień i dopracowania, aby jeszcze lepiej spełnić oczekiwania naszych klientów, stanowią bardzo istotny element wewnętrznego raportowania w TAURONIE.
Oprócz badań, które oceniają nasze relacje z klientami cyklicznie, w każdym kwartale, badamy doświadczenia klientów w punktach styku klienta z Grupą TAURON. Najistotniejszym wskaźnikiem jest dla nas NPS, czyli stopień „polecalności” marki przez klienta. Badania przeprowadzamy po realizacji transakcji w obszarach przyłączenia, umowy, rozliczenia, windykacja i reklamacje. Badanie tego typu daje natychmiastowy wynik wskazujący, jak klient ocenia ostatni kontakt z nami.
NPS | ||||
---|---|---|---|---|
1Q 2018 | 2Q 2018 | 3Q 2018 | 4Q 2018 | |
przyłączenia | 43 | 40 | 50 | 56 |
umowy | 45 | 42 | 50 | 49 |
rozliczenia | X | 48 | 62 | 43 |
reklamacje | X | -6 | 2 | 4 |
windykacja | 32 | 19 | 39 | 43 |
-
EU DMA (zapewnienie informacji)
Wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów defaworyzowanych i wrażliwych grup odbiorczych
W ramach PRO Klienckiej Polityki Społecznej TAURON podejmuje liczne działania na rzecz swoich klientów, również tych defaworyzowanych, czyli wrażliwych energetycznie i osób w wieku senioralnym. Niektóre z działań można zauważyć gołym okiem – np. przystosowanie stacjonarnych Punktów Obsługi Klienta (POK) do potrzeb osób z niepełnosprawnością (podjazdy, poczekalnie) czy dostosowanie stron internetowych do potrzeb ludzi słabowidzących.
TAURON jest partnerem ogólnopolskich kampanii informacyjnych takich jak „Senior znaczy szacunek” (kampania Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej), „Wybierz mądrze” (kampania Towarzystwa Obrotu Energią) oraz „Nie znasz, nie otwieraj. TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz”.
„Senior znaczy szacunek”
Kampania „Senior znaczy szacunek” dotarła do ponad 1,5 mln osób w wieku 55+. Projekt obejmował różne kanały komunikacji:
- 10 odcinków słuchowiska radiowego „Złote lata”,
- konkurs nawiązujący do słuchowiska,
- 10 wykładów na uniwersytetach trzeciego wieku,
- 6 eventów pn. „Miasteczko seniora”.
Projekt poruszył problemy, z jakimi borykają się seniorzy, w tym: zdrowie, zanieczyszczenie powietrza, pułapki marketingowe, nowoczesne technologie, prawa klienta oraz asertywność.
„Wybierz mądrze”
Kampania „Wybierz mądrze” miała na celu budowę świadomości praw odbiorców energii elektrycznej i gazu w zakresie podpisywania umów sprzedaży tych mediów. Po raz trzeci twarzą kampanii został Karol Strasburger – prezenter telewizyjny, gospodarz programu „Familiada”, znany aktor. Kampania skierowana była do wszystkich osób zamieszkujących Polskę, które mogły nie posiadać wystarczających informacji na temat przysługujących im praw. Główną grupą docelową kampanii były osoby powyżej 50 roku życia – w tej grupie komunikat dotarł do ponad 6 mln osób.
„Nie znasz, nie otwieraj. TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz.”
Z myślą o klientach, o ich bezpieczeństwie i wiedzy konsumenckiej realizowana jest od kilku lat kampania pt. „Nie znasz, nie otwieraj. TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz”. Komunikat ten, za pośrednictwem radia, prasy i innych kanałów reklamy dotarł w 2018 r. do ok. 3 mln osób w wieku 55+, mieszkańców województwa dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i małopolskiego. Ostrzegamy w ten sposób przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu czy gazu. Zwracamy również uwagę, aby klienci sprawdzali, kogo wpuszczają do domów oraz jakie dokumenty podpisują. Przypominamy o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i wskazujemy numer infolinii, pod którym można uzyskać więcej informacji na ten temat.
W 2018 r. Zespół Zarządzania Doświadczeniem Klienta w TAURON Polska Energia kontynuował zapoczątkowaną dwa lata wcześniej akcję dedykowaną klientom wrażliwym energetycznie. Inicjatywa ta stwarza możliwość dialogu pomiędzy organizacjami pomocowymi a przedsiębiorstwem energetycznym. To wyjątkowa okazja do wymiany opinii, doświadczeń i spojrzenia na problemy wrażliwych grup klienckich z różnych perspektyw. Celem akcji jest wyposażenie pracowników pomocy społecznej w pakiet praktycznych porad dotyczących rynku energii, ale również udzielenie wskazówek, jak pomóc klientom wrażliwym energetycznie, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. Dzięki temu kadra pracownicza Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej może skuteczniej pomagać swoim podopiecznym. W 2018 r. Zespół Zarządzania Doświadczeniem Klienta zorganizował cztery warsztaty dla pracowników Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej, Jaworznie, Mysłowicach i Gliwicach. Łącznie zostało przeszkolonych około 140 osób.
Przykładowa tematyka warsztatów:
- Prawa i obowiązki konsumentów w energetyce
- Prąd jako produkt
- Jak czytać fakturę?
- Dlaczego klienci się zadłużają?
- Nielegalny pobór energii – konsekwencje, zasady bezpieczeństwa
- Jak prowadzić gospodarstwo domowe w sposób energooszczędny
- Reklamacje w energetyce
Zespół Zarządzania Doświadczeniem Klienta zorganizował również w 2018 r. dwie akcje edukacyjne dla osób starszych, które są szczególnie narażone na kontakt z nieuczciwymi sprzedawcami. Akcja ma na celu uświadamianie ich w zakresie zachowań asertywnych oraz jak w sposób świadomy i bezpieczny poruszać się po rynku energii elektrycznej. W spotkaniach udział wzięło ok. 80 osób starszych. Spotkania odbyły się w Katowicach i Gliwicach. W 2018 r. zespół zarządzania doświadczeniem klienta kontynuował inicjatywę „TAURON mówi po ludzku”, która powstała, aby upraszczać komunikację z klientami. Pisma wysyłane do tej pory do klientów były trudne, napisane branżowym językiem, w urzędowym stylu. Chcąc uniknąć w przyszłości takich sytuacji, powołana została inicjatywa, której celem jest upraszczanie komunikacji z klientami TAURONA.
Obsługa reklamacji
Skutecznym sposobem pozyskiwania informacji o jakości świadczonych usług są reklamacje. Dzięki efektywnemu zarządzaniu procesem można usprawniać mechanizmy obsługi klienckiej oraz wpływać na poziom zadowolenia klientów.
Reklamacje kierowane do TAURONA wpływają tradycyjną pocztą, e-mailem, telefonicznie, za pomocą formularzy zamieszczonych na stronie internetowej oraz za pośrednictwem eBOK/ Mój TAURON. Następnie są rejestrowane w elektronicznym systemie obiegu dokumentacji (SOD).
Wszystkie uwagi i reklamacje traktujemy poważnie – czas i sposób reakcji określają precyzyjne i restrykcyjne procedury wewnętrzne. Zgodnie z nimi każdy sygnał od klienta jest dokładnie analizowany w celu prawidłowego i skutecznego zidentyfikowania przyczyn niezgodności oraz określenia miejsca ich powstania. Fakt wystąpienia nieprawidłowości zgłaszany jest właścicielowi procesu biznesowego, odpowiadającemu za wdrożenie działań korygujących, w celu doraźnego rozpatrzenia reklamacji oraz udzielenia odpowiedzi. Efektem końcowym jest wprowadzenie działań zapobiegawczych dla przyszłego wyeliminowania zidentyfikowanej niezgodności. Zdiagnozowane przypadki, podjęte działania korygujące i zapobiegawcze są zawarte w cyklicznie weryfikowanych pod względem powtarzalności Kartach Diagnozy przyczyn reklamacji.
Ustalenie jednolitych zasad zarządzania reklamacjami zapewnia rzetelne i terminowe ich rozpatrywanie, jak również określa zasady współpracy pomiędzy Centrum Reklamacji a właścicielami biznesowymi procesów.
W celu jak najlepszego zrozumienia perspektywy klienckiej od 2013 r. w TAURON Dystrybucja i TAURON Obsługa Klienta prowadzone są cykliczne warsztaty przygotowywane na bazie reklamacji. Wspólnie z pracownikami obszarów, których dana reklamacja dotyczyła, analizowane są przyczyny i możliwe alternatywne rozwiązania.
Praktyka ta przyczynia się do realizowania idei organizacji samouczącej się.
Odpowiedzialność wobec klienta
-
418-1
Wprowadzając wszelkie udogodnienia i usprawnienia, wielką wagę – zgodnie z mottem zrównoważonego rozwoju „Nasza energia – Twoje bezpieczeństwo” – przywiązujemy do kwestii związanych z bezpieczeństwem danych naszych klientów.
-
103-1 (418)
Od 25 maja 2018 r. na terenie Unii Europejskiej obowiązuje Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Wejście w życie tego rozporządzenia zrewolucjonizowało podejście do ochrony danych osobowych, nakładając na administratorów danych szereg nowych obowiązków, takich jak wprowadzenie nowych procedur bezpieczeństwa danych lub informowanie organów nadzoru oraz samych zainteresowanych o wycieku danych. Również Grupa TAURON, w ramach projektu RODO, podjęła wiele działań implementujących wymogi Rozporządzenia z uwagi na konieczność:
- zapewnienia ochrony danych osobowych niezależnie od miejsca ich przetwarzania,
- powołania Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) w spółkach Grupy TAURON,
- obowiązkowej notyfikacji naruszeń ochrony danych osobowych,
- zapewnienia domyślnej ochrony danych osobowych i ochrony prywatności w fazie projektowania,
- realizacji nowych uprawnień dla klientów i kontrahentów, których dane dotyczą („prawo do bycia zapomnianym”),
- wdrożenia nowych klauzul zgód i powiadomień,
- dostosowania systemów informatycznych do nowych wymagań.
-
103- 2 (418)
Grupa TAURON przetwarza dane osobowe w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą z zachowaniem zasad przetwarzania:
- w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzania dalej w sposób niezgodny z tymi celami,
- w adekwatny, stosowny oraz ograniczony do tego, co niezbędne do celów, w których przetwarzane są dane osobowe,
- w sposób prawidłowy i w razie potrzeby uaktualniany (Grupa TAURON podejmuje wszelkie rozsądne działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane),
- poprzez przechowywanie w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane.
-
103-3 (418)
Grupa TAURON w sposób kompleksowy zarządza ochroną danych osobowych w zgodności z wymogami Rozporządzenia poprzez:
- prowadzenie rejestrów przetwarzania,
- zarządzanie upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych,
- zarządzanie uprawnieniami w systemach IT,
- dokonywanie oceny skutków przetwarzania (ocena ryzyka),
- implementowanie w umowach wymogów RODO,
- zarządzanie naruszeniami ochrony danych osobowych (incydenty).
Nad całością procesu czuwa Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Pracownicy, którzy mają styczność z danymi osobowymi naszych klientów, zostali przeszkoleni i stosują się do nowych regulacji.
Istotne skargi dotyczące naruszenia prywatności klientów i utraty danych klienckich
-
418-1
Łączna liczba stwierdzonych wycieków, kradzieży lub przypadków utraty danych klienta | 69 |
---|---|
Liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klienta otrzymanych od podmiotów zewnętrznych i uznanych przez organizację | 4 |
Liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klienta otrzymanych od organów regulacyjnych | 0 |
Łączna liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klienta | 4 |
Poziom prezentacji łącznej liczby naruszeń ochrony danych osobowych w Grupie TAURON w 2018 r. wynika ze zmiany, w stosunku do 2017, kryteriów klasyfikacji naruszenia, w związku z wejściem od 25.05.2018 r. Rozporządzenia RODO.
Nie zanotowaliśmy wzrostu ryzyka w tym obszarze. Grupa TAURON przetwarza dane osobowe w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo. Szczególną uwagę zwracamy na ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
Co więcej, dzięki centralnemu systemowi billingowemu możemy ujednolicać dokumenty, typy rozliczeń i procesów obsługowych. W rezultacie klienci, niezależnie od tego, jaki sposób komunikacji z firmą wybiorą – skorzystają z elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK), serwisu Mój TAURON, Telefonicznej Obsługi Klienta czy też przyjdą do dowolnego Punktu Obsługi Klienta – zostaną obsłużeni kompleksowo i bezpiecznie.
Stale rozwijamy ofertę w odpowiedzi na potrzeby klientów
Przestrzegamy wysokich standardów etycznych w komunikacji
-
103-1 (417)
-
103-2 (417)
-
103-3 (417)
-
417-2
-
417-3
Kanały komunikacji z klientami
Sieć stacjonarna
Pomimo rozwoju kanałów online, szerokie grono klientów TAURONA w dalszym ciągu preferuje kontakt bezpośredni w placówkach stacjonarnych. Sprzedaż w tym kanale realizowana jest w placówkach sieci własnej oraz sieci partnerskiej.
Sieć własna składa się z 43 placówek rozmieszczonych na terenie województw dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego oraz małopolskiego. W 2018 r. uruchomiliśmy nowe punkty obsługi klienta w Olkuszu, Tychach i Jaworznie.
Aby zwiększyć dostępność obsługi, w trzech największych placówkach wydłużone zostały godziny otwarcia do godz. 18:00 (poniedziałek–czwartek), a kolejne dwie placówki uruchomiono w galeriach handlowych.
Dbając o wygodę naszych klientów i chcąc ograniczyć czas oczekiwania na obsługę, daliśmy klientom indywidualnym (GD) oraz małym i średnim przedsiębiorstwom (MSP) możliwość umawiania wizyt w punktach obsługi (POK) z poziomu strony internetowej.
W ramach nowego modelu obsługi klientów MSP wydzieliliśmy osobne stanowiska do obsługi tej grupy klientów.
W 2018 r. w POK-ach dla wszystkich klientów odwiedzających POK-i udostępniono sieć wi-fi.
Aby zaspokoić potrzeby klientów TAURONA w zakresie kontaktu osobistego, w dalszym ciągu rozwijany będzie model obsługi poprzez sieć placówek partnerskich. Obecnie jest to kilkadziesiąt placówek z branży Agencji Nieruchomości (31.12.2018 – 80 punktów). Współpraca z partnerem zewnętrznym realizowana jest przez TAURON Sprzedaż. Sieć placówek partnerskich rozwijana jest w lokalizacjach o potencjale sprzedażowym, gdzie nie występują punkty sieci własnej. Dzięki uruchomieniu w 2018 r. narzędzia Panel Sprzedawcy w placówkach zewnętrznych zapewniono klientom możliwość zakupu prądu i gazu.
Sieć telefoniczna
Kontakt telefoniczny pozostaje najczęściej wybieraną formą komunikacji z TAURONEM. Nasi klienci mają do dyspozycji kilka infolinii, w tym główną Infolinię Obsługową 32 606 0 606. Poprzez tę Infolinię klienci rynku masowego mogą załatwić wszelkie sprawy związane z obsługą posprzedażową w zakresie oferty prądu i gazu oraz dostępnych usług. Pozostałe infolinie obsługowe to Infolinia dedykowana klientom MSP, Infolinie dla klientów biznesowych oraz Telerachunek do podawania odczytu licznika. Kolejną infolinią jest Infolinia dla klientów dystrybucyjnych. Klienci korzystają również z Infolinii sprzedażowej oraz Linii Alarmowej 911.
Naszym celem jest poszerzenie możliwości kontaktu z TAURONEM poprzez uruchamianie nowych kanałów komunikacji oraz wydłużanie godzin pracy obecnych. W 2018 r. wydłużono pracę głównej Infolinii Obsługowej 32 3606 0 606 do godz. 20:00.
Kanał online
W 2018 r. dla klientów uruchomiony został nowy serwis transakcyjny do spersonalizowanej sprzedaży oraz obsługi o nazwie Mój TAURON. W serwisie udostępniane są nowe funkcjonalności, umożliwiające klientowi kompleksową realizację jego potrzeb w jednym miejscu. Serwis obsługuje klientów z umowami kompleksowymi, sprzedażowymi oraz gazowymi, w którym klienci posiadają panel informacyjny o swoich umowach wraz z informacją o zobowiązaniach z nich wynikających. Mogą w łatwy i szybki sposób skontaktować się z obsługą klienta, przepisać licznik oraz zamówić produkt lub usługę spersonalizowaną. Z dostępu do serwisu samoobsługowego eBOK/Mój TAURON korzysta już ponad 1 mln użytkowników.
Klienci mają do dyspozycji stronę www.tauron.pl, gdzie poza dostępnymi informacjami w zakresie oferty, mogą skorzystać z formularzy obsługowych, umówić wizytę w POK, zamówić rozmowę telefoniczną lub porozmawiać przez chat.
W internecie dostępna jest również strona operatora tauron-dystrybucja.pl gdzie klienci m.in. znajdą wyszukiwarkę awarii i mogą złożyć wniosek o warunki przyłączenia.
Zgodnie z kierunkiem rozwoju „mobile first” została podjęta decyzja o realizacji projektu stworzenia oraz rozwoju nowego mobilnego kanału kontaktu i sprzedaży w formie aplikacji mobilnej Mój TAURON. Aplikacja została udostępniona klientom w 2018 r., na dwóch wiodących platformach mobilnych – iOS i Android. W pierwszej wersji funkcjonalność aplikacji skupia się na łatwym zaprezentowaniu klientowi informacji o jego zobowiązaniach, wystawieniu nowych dokumentów finansowych oraz umożliwieniu szybkiej i bezpiecznej płatności.
W pierwszym miesiącu działania aplikacji pobrało ją ok. 20 tys. (5 tys. iOS, 15 tys. Android), a użytkownicy wysoko ocenili jej jakość, funkcjonalność i design – średnia ocena w sklepach – Google Play 4,1; App Store 4,7.
Aplikacja mobilna jest elementem powstającego spójnego cyfrowego ekosystemu Mój TAURON, którego głównym celem jest digitalizacja procesów sprzedażowych i obsługowych, tak by przenieść środek ciężkości obsługi klienta z kanałów tradycyjnych do cyfrowych.
Dla klientów biznesowych funkcjonuje oddzielna strona internetowa biznes.tauron.pl dedykowana do obsługi produktów prąd, gaz, multienergia oraz multipakiet.
Kanał reprezentant
W 2018 r. wprowadzono nową segmentację klientów MSP poprzez wyodrębnienie segmentu Medium Enterprises (ME). Celem tego działania jest zwiększenie dopasowania produktów, kanałów kontaktu i sprzedaży do poszczególnych grup klientów oraz poprawę jakości obsługi poprzez dedykowanych doradców.
Dla klientów biznesowych szczególnie ważne jest wsparcie i doradztwo. Dlatego realizując te oczekiwania, TAURON Sprzedaż oddelegował do obsługi klientów biznesowych dedykowanych doradców, którzy wspierają ich w wyborze dopasowanych do ich przedsiębiorstwa rozwiązań związanych z zakupem energii.