Realizując nasze cele biznesowe, staramy się postępować zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, tj. niwelować negatywne oddziaływanie na środowisko przy jednoczesnym maksymalizowaniu korzyści płynących dla rozwoju społecznego i gospodarczego.
Posiadanie wielu grup interesariuszy wymaga systematycznego budowania relacji z każdą z nich. Staramy się to robić jak najlepiej, aby prawidłowo wywiązać się z naszych zobowiązań.
W działania zmierzające do zwiększenia naszego pozytywnego wpływu angażujemy różnych partnerów – społeczności lokalne, otoczenie klienckie, administrację, organizacje konsumenckie, stowarzyszenia, instytucje naukowe. W każdym przypadku budujemy współpracę w oparciu o zasady PRO – Partnerstwa, Rozwoju i Odwagi, aby jak najefektywniej realizować wspólne cele. Inicjatywy na tym polu realizowane są zarówno przez poszczególne spółki Grupy, jak i Fundację TAURON.
Aktywnie realizujemy politykę dobrego sąsiada
Realizując strategię biznesową, zawsze pamiętamy, że wzrost wartości przedsiębiorstwa powinien być zgodny z interesami szeroko rozumianego otoczenia, w którym funkcjonuje. Dużą wagę przykładamy zatem do relacji ze społecznościami lokalnymi. Świadczy o tym szereg działań prowadzonych przez poszczególne zakłady należące do Grupy. W ich katalogu są inicjatywy zarówno w sferze minimalizacji oddziaływania na środowisko naturalne, jak i w obszarze zaangażowania mieszkańców – szczególnie na etapie planowania inwestycji – z lokalizacji sąsiadujących z zakładami TAURONA. Dzięki nim aktywa TAURONA nie tylko na stałe wpisały się w lokalny krajobraz, ale równocześnie zakorzeniły się w świadomości okolicznych społeczności, sprawiając, że firma ma opinię dobrego sąsiada.
W 2018 r. Grupa TAURON realizowała inicjatywy poruszające zagadnienia ważne z punktu widzenia mieszkańców południa Polski (Górnego Śląska, Dolnego Śląska, Opolszczyzny, Małopolski). W ramach obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości zrealizowano autorski projekt pn. TAURON Energetyczny Junior Cup. Był to cykl turniejów, w których wzięło udział sto dziecięcych klubów piłkarskich. TAURON Energetyczny Junior Cup odbywał się pod patronatem Ministra Sportu i Turystyki, Ministra Energii oraz wojewodów Małopolskiego i Śląskiego.
W 2018 r. zrealizowano również akcję pn. „Energia dobrych słów”. W ramach projektu pracownicy organizacji w radiowym studiu nagrali bajki dla dzieci. Audiobook wydany został na płycie CD w nakładzie trzech tysięcy egzemplarzy, a następnie przekazany do szpitali i hospicjów dziecięcych działających na południu kraju.
Aspekty podejścia zarządczego do współpracy ze społecznościami lokalnymi ujęto w strategiach zarządzania komunikacją dla poszczególnych projektów inwestycyjnych. Należy podkreślić, że zasady komunikowania się ze społecznością lokalną uwzględniają wymagania Polityki informacyjnej dla Grupy TAURON, a zwłaszcza zasady komunikacji w obszarze zarządzania informacją giełdową i relacjami inwestorskimi oraz zasadami komunikacji w sytuacjach kryzysowych.
Grupa TAURON szczególnie dużą wagę przykłada do kwestii bezpieczeństwa. W tym celu powołano do życia program informacyjno-edukacyjny „Bezpieczniki TAURONA”, który w miarę upływu czasu rozszerzał swój zakres działania na kolejne grupy odbiorców, stając się marką samą w sobie. Obecnie w ramach „Bezpieczników TAURONA” funkcjonują inicjatywy skierowane do osób dorosłych („Bezpieczniki TAURONA. Włącz dla domu i rodziny”), seniorów („Bezpieczniki TAURONA. Włącz dla seniora”), dzieci („Bezpieczniki TAURONA. Włącz dla dobra dziecka”) oraz pracowników firm remontowo-budowlanych („Bezpieczniki TAURONA. Włącz w pracy”).
Dobra praktyka
Bezpieczniki TAURONA. Włącz dla dobra dziecka
Program edukacyjny o zasięgu ogólnopolskim skierowany do uczniów szkół podstawowych, grona nauczycielskiego oraz rodziców. Jego celem jest edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych i bezpiecznego zachowania w pobliżu urządzeń energetycznych, a także popularyzacja zagadnień związanych z powstawaniem i dystrybucją energii elektrycznej. Program jest realizowany przez TAURON Dystrybucja od 2013 r., ale w 2017 r. nastąpiła zmiana jego formuły. Lekcje prowadzone w szkołach, na terenie działania spółki, zostały zastąpione przez multimedialną platformę edukacyjną, zawierającą scenariusze zajęć oraz szereg materiałów dydaktycznych. Część z nich jest przygotowana dla uczniów z niepełnosprawnością. Elementem programu są także zajęcia edukacyjne, odbywające się podczas różnych imprez plenerowych i naukowych oraz w placówkach edukacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością.
Wybierz mądrze
Dobra praktyka – Wybierz mądrze miała na celu budowę świadomości praw odbiorców energii elektrycznej i gazu w zakresie podpisywania umów sprzedaży. Po raz trzeci twarzą kampanii został Karol Strasburger – prezenter telewizyjny, gospodarz programu „Familiada”, znany aktor. Kampania skierowana była do wszystkich osób fizycznych zamieszkujących w Polsce, które mogły nie posiadać wystarczających informacji na temat przysługujących im praw. Główną grupą docelową kampanii były osoby powyżej 50 roku życia – w tej grupie komunikat dotarł do ponad 6 mln osób.
Klient na horyzoncie
W 2018 r. Zespół Zarządzania Doświadczeniem Klienta w TAURON Polska Energia kontynuował zapoczątkowaną dwa lata wcześniej akcję dedykowaną odbiorcom wrażliwym. Inicjatywa stwarza możliwość dialogu pomiędzy organizacjami pomocowymi a przedsiębiorstwem energetycznym. To wyjątkowa okazja do wymiany opinii, doświadczeń i spojrzenia na problemy wrażliwych grup klienckich z różnych perspektyw.
Celem akcji jest wyposażenie pracowników pomocy społecznej w pakiet praktycznych porad dotyczących rynku energii, ale również udzielenie wskazówek, jak pomóc odbiorcom wrażliwym, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. Dzięki temu kadra pracownicza Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej może skuteczniej pomagać swoim podopiecznym. W 2018 r. Zespół Zarządzania Doświadczeniem Klienta zorganizował cztery warsztaty dla pracowników Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej, Jaworznie, Mysłowicach i Gliwicach. Łącznie zostało przeszkolonych ok. 140 osób.
Akcja Bocian nasz
Bociany coraz częściej budują swoje gniazda na słupach energetycznych. Niestety, sieć energetyczna często zagraża ich życiu. Szczególnie nieizolowane przewody elektryczne mogą stanowić niebezpieczeństwo dla ptaków i ich młodych. Natomiast bocianie domostwo, rozrastając się rok po roku, potrafi ważyć nawet kilkaset kilogramów, stanowiąc przyczynę poważnych awarii sieci energetycznych.
Każdego roku gniazda oczyszczamy i wynosimy na specjalne kojce, powyżej przewodów, w których płynie energia. To pozwala młodym bocianom dorastać w bezpiecznym gnieździe, a TAURON Dystrybucja utrzymać sieci energetyczne w dobrym stanie technicznym. Dodatkowo organizujemy szkolenia dla swoich pracowników, aby wiedzieli, jak najlepiej opiekować się ptakami, profesjonalnie przygotować gniazdo i bezpiecznie umieścić je na platformie. Ranne zwierzęta, które na przykład wypadły z gniazda, są przewożone przez energetyków do specjalistycznych ośrodków. Wiele osób zatrudnionych w spółce zajmowało się także dożywianiem bocianów w czasie ubiegłorocznego ataku zimy.
Rozwijamy partnerstwa z ośrodkami akademickimi
Usprawniamy mechanizmy współpracy z naszymi dostawcami
Najważniejsze kluczowe dane dotyczące Platformy Zakupowej SWOZ pokazujące skalę funkcjonowania obszaru zakupów w Grupie TAURON
Podstawowe dane za 2018 r. w zakresie funkcjonowania obszaru zakupowego Grupy TAURON | |
---|---|
Wartość wszystkich zamówień | 4,57 mld zł |
Liczba kontrahentów w bazie | 33 369 |
Liczba kategorii zakupowych | 658 |
Liczba lokalnych pozycji planu | 9 488 |
Liczba postępowań zakupowych powyżej 14 000 euro | 4331 |
Liczba zapytań elektronicznych e-RFX | 9316 |
Liczba zarejestrowanych umów i zamówień | 15 200 |
Statystyki w zakresie aukcji elektronicznych za rok 2018 | |
Procentowy udział aukcji w całości zakupów | 27,00% |
Wartość udziału aukcji w całości zakupów | 1 234 mln zł |
Oszczędności z aukcji | 14,65%* |
Wartość oszczędności z aukcji | 114,1 mln zł |
* oszczędność z aukcji rozumiana jako stosunek wartości najlepszej oferty przed aukcją do najlepszej wartości po aukcji
Prowadzimy regularny dialog z otoczeniem
-
102-43